Ремонт бетонних і залізобетонних штучних споруд на об’єктах транспортної інфраструктури

0
13

Штучні споруди (іссо) включають в себе конструкції, що зводяться на перетинах автомобільних або залізниць з різними перешкодами. Найскладнішими і поширеними залізобетонними конструкціями в транспортному будівництві є мости і водопропускні труби.

В процесі експлуатації мостів, а іноді ще на етапі будівництва виникають дефекти, які вимагають негайного виправлення: тріщини в бетоні, відколи бетону, відшарування захисного шару, руйнування в області деформаційних швів та ін. всі ці пошкодження впливають на зменшення терміну служби моста і іноді навіть на вантажопідйомність будови. Саме тому важливо приділити особливу увагу своєчасному і якісному усуненню пошкоджень і дефектів іссо .

Перед початком ремонтних робіт необхідно правильно підібрати матеріали, які залежать від напрямку відновлювальних робіт. Для цього проводять обстеження конструкцій зі складанням відповідних актів, визначають класифікацію виявлених пошкоджень і дефектів з встановленням можливих причин їх виникнення. Ремонт транспортних залізобетонних споруд здійснюється за затвердженим проектом, а проект ґрунтується на даних обстеження, виконаного спеціалізованою організацією.

Вимоги до матеріалів для ремонту штучних споруд

В ході розробки технічних рішень щодо усунення дефектів або реконструкції штучних споруд важливо орієнтуватися на сучасні матеріали і технології, які продовжують термін служби конструкцій. До стандартних вимог показників експлуатаційних якостей ремонтних сумішей для відновлення бетону відповідно до гост 56378-2015 (безусадочность, характеристики міцності і адгезії) на мостових спорудах додається ще ряд вимог відповідно з галузевими нормативними документами сп 46.13330, одм 218.3.100-2017 (морозостійкість в солях для дорожніх бетонів і аеродромних покриттів, марка по водонепроникності і т.п.). Це обумовлено важкими умовами експлуатації через застосування антиобледенітельних реагентів.

Ремонтні склади mapei

Всі ремонтні склади на цементній основі серій mapegrout, mapefill і арб-10 відповідають перерахованим вимогам. Завдяки високій ранній і кінцевої міцності, безусадочности і адгезії до ремонтованих поверхонь матеріали завдяки матеріалам лінійки mapegrout і арб виконують ремонтні роботи з мінімальною перервою в експлуатації споруд; проводять ремонт несучих конструкцій, схильних до впливу вібраційних, динамічних навантажень і конструкцій без додаткового армування. Комплекс фізико-механічних властивостей матеріалів mapegrout і арб дозволяє широко застосовувати їх для ремонту конструкцій транспортного призначення в складних умовах, в тому числі при незначних перервах руху транспорту, а також для виконання всіх ремонтно-відновлювальних робіт конструкцій на об’єктах і спорудах різного призначення.

Серії mapegrout, mapefill і арб-10 мають висновки і рекомендації провідних науково-дослідних інститутів і галузевих відомств. А системи декоративно-захисних покриттів для бетону elastocolor paint і colorite beton включені в стандарт ат» цнііс ” сто-01393674-008-2018.

Для ремонту деформаційних швів передбачена система з швидкотвердіючої бетонної суміші арб-10 або арб-10ф і поліуретанового герметика mapeflex pu65. Цей герметик спеціально розроблений для забезпечення автомобільного трафіку на дорогах, швидкісних автомагістралях і шосе і здатний витримувати високі транспортні навантаження. Mapeflex pu65 стійкий до атмосферних погодних умов і деформацій внаслідок стиснення, володіє хорошою еластичністю, а також міцністю на зсув і розрив.

При новому будівництві через помилок проектування або через недотримання технології виконання робіт можуть виникати силові тріщини в елементах мостових конструкцій . В такому випадку структурне відновлення слід виконати методом ін’єктування ремонтних складів на епоксидній основі за допомогою epojet, а при наявності вологих тріщин в бетоні завдяки epojet lv.

Спеціально для проектувальників та інженерно-технічних фахівців транспортної галузі ат “мапеї” розробило альбом технічних рішень по ремонту, посиленню та захисту ж/б конструкцій в транспортному будівництві із застосуванням високотехнологічних сучасних матеріалів. Альбом складений на основі діючих нормативних документів рф, досвіду та аналізу застосування матеріалів торгової марки mapei, використовуваних в росії для ремонту, гідроізоляції, посилення і захисту експлуатованих, а також при будівництві нових залізобетонних мостів. альбом технічних рішень має електронну версію готових вузлів у форматі dwg для зручності роботи з ними в програмі autocad.