Зміст
- 1 Що не є предметом державного будівельного нагляду?
- 2 Що не є предметом державного будівельного нагляду?
- 3 У яких випадках здійснюється державний будівельний нагляд за будівництвом
- 3.1 Отже, в предмет нагляду входять, постанова 54:
- 3.2 Федеральна служба державного будівельного нагляду
- 3.3 Про предмет нагляду за типовою програмою інспекції державного будівельного нагляду на об’єктах атомної енергії
- 4 Державний архітектурно-будівельний нагляд
- 4.1 Служба державного будівельного нагляду і експертизи
- 5 Інспекція державного будівельного нагляду
- 5.1 Основні функції
- 5.2 Держконтроль
- 6 Державний будівельний нагляд здійснюється у формі перевірок:
- 6.1 РД-11-04-2006 встановлює вимоги до:
- 7 Порядок проведення перевірок державного будівельного нагляду:
- 8 Хто здійснює будівельний нагляд?
- 9 Державний архітектурно-будівельний нагляд (ГАСН)
- 10 Порядок проведення заходів з контролю
- 10.1 Відповідальність за порушення законодавства у сфері будівництва
- 11 Стаття 54 ГрК РФ. Державний будівельний нагляд
Здрастуйте, шановні передплатники. Сьогодні поговоримо з вами про те що є предметом державного нагляду й що ним не є. Хто все-таки здійснює державний будівельний нагляд за будівництвом та в яких випадках. Багато хто недооцінюють цю структуру, а адже від її роботи залежить дуже багато, вони можуть заборонити будівництво або наказати заморозити будівництво, і багато іншого. Тому будьте уважні.
Зміст
Що не є предметом державного будівельного нагляду?
Предметом державного будівельного нагляду є контроль та перевірка відповідності виконуваних робіт та будматеріалів, що використовуються в процесі будівництва і реконструкції об’єктів капітального будівництва, а також результатів подібних робіт, вимогам проектної документації і технічних регламентів.
Крім того, в рамках Госстройнадзора (Комітет Державного Будівельного Нагляду, — ред.) здійснюється перевірка на відповідність будівельних робіт вимогам енергетичної ефективності та оснащеності об’єкта капбудівництва приладами обліку енергоресурсів.
Також предметом державного будівельного нагляду (ДБН, — ред.) є перевірка наявності у будівельних організацій дозволу на будівництво, а також здійснення контрольних функцій по виконанню вимог, зафіксованих у статті 52 частину 2 і 3 Містобудівного Кодексу РФ (ГсК РФ, — ред.). Все, що не входить в вищеперелічені функції державного будівельного нагляду не є його предметом.
Джерело: https://1cert.ru/vopros-otvet/chto-ne-yavlyaetsya-predmetom-gosudarstvennogo-stroitelnogo-nadzora
Що не є предметом державного будівельного нагляду?
Що не є предметом державного будівельного нагляду? Це питання представляє безперечний практичний інтерес, оскільки вихід контролюючих органів за рамки того, що вони вправі перевіряти, — підстава для оскарження результатів перевірки.
Нюанси, зумовлені тим, що входить в предмет будівельного нагляду, здійснюваного держорганами, будуть розглянуті в цій статті.
В яких випадках здійснюється державний будівельний нагляд за будівництвом
Предметом державного стройнадзора не є питання, які прямо не приведені у ч. 2 ст. 54 Містобудівного кодексу Російської Федерації (ГрК РФ), оскільки саме в цій нормі зазначено предмет перевірок.
Отже, в предмет нагляду входять, постанова 54:
перевірка дотримання вимог особою, що здійснює будівництво (ч. 3 ст. 52, п. 3 ч. 2 ст. 54 ГрК РФ);
ВАЖЛИВО! Згідно з листом Ростехнагляду «Про предмет госстройнадзора та приймання об’єктів в експлуатацію» від 31.08.2016 № 09-00-06/5879 нагляду підлягає перевірка на відповідність не тільки російським нормативним актам, але і технічним вимогам Євразійського економічного союзу.
Відповідно до чч. 3, 4 ст. 54 ГрК РФ перевірки проводяться федеральними та регіональними органами. Про особливості нагляду стосовно до окремих органів і сфер стройнадзора буде розказано в наступних розділах цієї статті.
Федеральна служба державного будівельного нагляду
Основним федеральним органом, що здійснює нагляд у цій сфері, є Федеральна служба з екологічного, технологічного і атомного нагляду (Ростехнагляд).
Відповідно до п. 1 положення про Ростехнагляді, затв. постановою Уряду РФ від 30.07.2004 № 401, крім того, що Ростехнадзор є федеральною службою, уповноваженою на проведення державного стройнадзора, зазначений орган також виступає:
- наглядовим органом з атомної енергії;
- наглядовим органом у сфері промислової безпеки;
- органом, що здійснює гірничий нагляд;
- органом нагляду за енергетиці;
- координуючим органом з ядерної безпеки.
Діяльність Ростехнагляду щодо нагляду за будівництвом регламентується, зокрема, наступними документами:
- адміністративним регламентом за виконанням Ростехнаглядом госфункции щодо здійснення держнагляду за діяльністю СРО в області інженерних вишукувань…, затв. наказом Ростехнагляду від 25.07.2013 № 325;
- адміністративним регламентом за виконанням Ростехнаглядом госфункции по здійсненню федерального державного стройнадзора при будівництві, реконструкції об’єктів капбудівництва…, затв. наказом Ростехнагляду від 31.01.2013 № 38;
- методичними рекомендаціями по здійсненню федерального госстройнадзора при будівництві і реконструкції…, затв. наказом Ростехнагляду від 18.05.2017 № 167.
Додаткову інформацію про Ростехнагляді можна дізнатися зі статті Функції будівельного контролю та технічного нагляду.
Про предмет нагляду за типовою програмою інспекції державного будівельного нагляду на об’єктах атомної енергії
Наказом Ростехнагляду від 16.06.2008 № 414 затверджена типова програма інспекції державного стройнадзора на об’єктах використання атомної інспекції (далі — програма).
Програмою визначені основні напрями, за якими проводиться інспекція (п. 7). До них відносяться:
За результатами перевірки усунення порушень, зазначених у раніше виданих приписах органів стройнадзора, організація може бути притягнута до відповідальності, якщо належне виправлення не було вироблено (постанова 10-го арбітражного суду від 30.03.2017 № 10АП-2765/2017 по справі № А41-88706/16).
Відповідно до п. 3 програми перевірка завершеного будівництвом об’єкта здійснюється тільки після того, як наглядовий орган отримає повідомлення від технічного замовника або забудовника про те, що будівництво завершено.
Державний архітектурно-будівельний нагляд
На федеральному рівні єдиного органу архітектурно-будівельного нагляду в даний час немає. В кінці 1990-х — початку 2000-х років при Держбуді РФ існував Госархстройнадзор.
Архітектурно-будівельний нагляд згідно з існуючою системою органів влади РФ здійснюється, зокрема, відділами державного архітектурно-будівельного нагляду Міноборони РФ.
На регіональному рівні створено, зокрема, такі органи архітектурно-будівельного нагляду:
Органи архітектурно-будівельного нагляду також створюються на рівні окремих міст. Наприклад, в Липецьку (положення про інспекції архітектурно-будівельного нагляду р. Липецька, затв. постановою голови адміністрації від 26.03.2003 № 1261).
Розглянуті органи можуть звертатися до суду із заявами про притягнення організацій до адміністративної відповідальності з питань, що входять у предмет їх контрольної діяльності (визначення ЗС РФ від 15.08.2017 № 309-АД17-10172 по справі № А60-35251/2016).
Служба державного будівельного нагляду і експертизи
У ряді суб’єктів РФ створені служби державного будівельного нагляду й експертизи. Зокрема, органи з такими найменуваннями утворені в Санкт-Петербурзі, Хабаровському краї, Омської області і Єврейської автономної області.
Зазначені служби, виступаючи в тому числі в якості регіональних органів державного стройнадзора, здійснюють перевірки відповідно до визначеного законодавством предмета перевірки.
З 01.01.2018 у відповідності з постановою Уряду РФ від 25.10.2017 № 1294 при організації регіонального будівельного нагляду застосовується ризик-орієнтований підхід. Будуються і реконструюються будівлі поділяються на 3 категорії ризику, кожен з яких вимагає певного числа перевірок. Так:
Крім того, вказані випадки, в яких кількість перевірок може бути збільшено, в тому числі і в 2 рази.
Отже, для того щоб визначитися, що не є предметом державного будівельного нагляду, необхідно звернутися до ст. 54 ГрК РФ, де з посиланням на ст. 52 зазначеного кодексу наводиться перелік питань, які можуть перевірятися контролюючими органами.
Специфіка діяльності конкретних органів визначена їх регламентами і положеннями, приклади яких були представлені в цій статті.
Джерело: https://rusjurist.ru/stroitelstvo/chto_ne_yavlyaetsya_predmetom_gosudarstvennogo_stroitelnogo_nadzora/
Інспекція державного будівельного нагляду
Уповноважений виконавчий орган державної влади у сфері здійснення регіонального державного будівельного нагляду, контролю і нагляду в області пайового будівництва багатоквартирних будинків і інших об’єктів нерухомості.
Основні функції
Інспекція відповідає за попередження, виявлення і припинення порушень встановлених законом норм будівництва.
Інспекція здійснює нагляд у сфері пайового будівництва, контроль за діяльністю житлово-будівельних кооперативів, пов’язаних з будівництвом багатоквартирних будинків.
Веде реєстр громадян, чиї грошові кошти залучені для будівництва і чиї права порушені.
Бере участь у комісії при Губернаторі з питань захисту прав і законних інтересів пайовиків. Потерпілим від дій недобросовісного забудовника, в першу чергу слід звертатися в інспекцію госстройнадзора.
Держконтроль
Інспекція здійснює такі види державного контролю (нагляду):
Джерело: https://dvinaland.ru/gov/-emszsfcf
Державний будівельний нагляд здійснюється у формі перевірок:
Федеральними органами виконавчої влади, уповноваженими на здійснення федерального державного будівельного нагляду, є:
Міністерство оборони Російської Федерації, Федеральна служба безпеки Російської Федерації, Федеральна служба охорони Російської Федерації та інші федеральні органи виконавчої влади, на які указами Президента Російської Федерації покладено здійснення державного будівельного нагляду.
Положення про здійснення державного будівельного нагляду в Російській Федерації, затверджене постановою Уряду Російської Федерації від 1 лютого 2006 року № 54 встановлює порядок здійснення державного будівельного нагляду.
РД-11-04-2006 встановлює вимоги до:
Перевірку проводять посадові особи органу державного будівельного нагляду у випадках:
Порядок проведення перевірок державного будівельного нагляду:
Аналіз документації, до складу якої входить:
Візуальний огляд виконаних робіт та використаних будівельних матеріалів.
Огляд проводиться з метою перевірки додержання вимог технічних регламентів, інших нормативних правових актів та проектної документації стосовно виконаних робіт; усунення порушень стосовно виконаних робіт, виявлених раніше при проведенні будівельного контролю та здійснення державного будівельного нагляду; дотримання заборони приступати до виконання робіт до складання акту про усунення порушень, виявлених при проведенні будівельного контролю та здійснення державного будівельного нагляду.
Оформлення результатів проведеної перевірки виконаних робіт. У разі виявлення порушень складається акт (див. додаток №7 до РД-11-04-2006), на підставі якого замовнику, забудовнику, іншій особі, яка здійснює будівництво видається припис про усунення виявлених порушень (див. додаток №8 до РД-11-04-2006).
Після усунення порушень особа, яка здійснює будівництво, направляє до органу державного будівельного нагляду повідомлення про усунення виявлених порушень (див. додаток №9 до РД-11-04-2006).
Перевірки можуть супроводжуватися експертизами, обстеженнями, лабораторними та іншими випробуваннями виконаних робіт і застосовуваних будівельних матеріалів.
Підсумкова перевірка відповідності збудованого, реконструйованого, відремонтованого об’єкта капітального будівництва вимогам технічних регламентів, інших нормативних правових актів та проектної документації проводиться органом державного будівельного нагляду протягом 7 днів після отримання повідомлення забудовника або замовника про закінчення будівництва, реконструкції, капітального ремонту об’єктів капітального будівництва (див. додаток №10 до РД-11-04-2006).
Під час проведення підсумкової перевірки візуальному огляду підлягає побудований, відновлений, відремонтований об’єкт капітального будівництва в повному обсязі і перевірці підлягають всі акти (приписи, повідомлення) про усунення порушень (недоліків), виявлених під час здійснення державного будівельного нагляду та проведенні будівельного контролю.
За результатами підсумкової перевірки складається акт (див. додаток №7 до РД-11-04-2006), який є підставою для видачі висновку про відповідність збудованого, реконструйованого, відремонтованого об’єкта капітального будівництва вимогам технічних регламентів (норм і правил), інших нормативних правових актів та проектної документації.
Джерело: https://www.fsetan.ru/nadzor-i-kontrol-promyshlennoy-bezopasnosti/gosudarstvenny-stroitelniy-nadzor/
Хто здійснює будівельний нагляд?
Постановою Уряду РФ від 25.10.2017 № 1294, який набрав чинності з 01.01.2018, внесено зміни до Положення про здійснення державного будівельного нагляду в Російській Федерації, затверджене Постановою Уряду РФ від 01.02.2006 № 54.
Регіональний державний будівельний нагляд в Омській області здійснює Головне управління державного будівельного нагляду і державної експертизи Омської області.
Згідно внесених змін, з 01.01.2018 регіональний державний будівельний нагляд буде здійснюватися із застосуванням ризик-орієнтованого підходу, для цього зазначеною постановою встановлено критерії віднесення об’єктів державного нагляду до певної категорії, гранична кількість перевірок за період будівництва або реконструкції об’єкта для кожної категорії ризику, визначено підстави для збільшення граничного кількості перевірок для кожної категорії ризику.
Присвоєння категорії ризику здійснюється органом регіонального державного будівельного нагляду після надходження повідомлення про початок робіт на такому об’єкті.
У відповідності з критерієм тяжкості потенційних негативних наслідків можливого недотримання юридичними особами та індивідуальними підприємцями вимог, встановлених федеральними законами і прийнятими відповідно до ними іншими нормативними правовими актами Російської Федерації, при будівництві, реконструкції об’єктів капітального будівництва такі об’єкти відносяться до наступних категорій ризику:
- високий ризик — громадські будівлі та споруди, багатоквартирні житлові будинки, шляхопроводи, тунелі, мости та естакади, а також об’єкти капітального будівництва з прольотом від 20 до 100 метрів;
- значний ризик — виробничі будівлі.
Інші об’єкти капітального будівництва підлягають віднесенню до категорії помірного ризику.
Періодичність перевірок в період будівництва залежить від присвоєної об’єкту категорії ризику і становить:
У разі видачі дозволу на будівництво двох і більше об’єктів капітального будівництва, що належать до різних категорій ризику, категорії ризику визначаються окремо щодо кожного об’єкта капітального будівництва.
Кількість перевірок за період будівництва, реконструкції об’єкта капітального будівництва може бути збільшена не більше ніж на 2 перевірки у випадках:
На офіційному сайті регіонального органу державного будівельного нагляду в інформаційно-телекомунікаційній мережі «Інтернет» розміщується наступна інформація:
Источник:http://www.admomsk.ru/web/guest/progress/legalculture/prosecutors/-/asset_publisher/Q1Kp/content/718557
Державний архітектурно-будівельний нагляд (ГАСН)
Державний архітектурно-будівельний нагляд(ГАСН) — перевіряє правильність виконання передпроектних робіт і видає висновок про відповідність збудованого об’єкта, контролює правильність його ведення.
Державний архітектурно-будівельний нагляд(ГАСН), раніше називався контролем (ДАБК), здійснює загальний контроль всіх ланок будівельного комплексу (вишукування, проектування, будівництво) на всіх етапах.
ГАСП перевіряє правильність виконання передпроектних робіт і видає висновок про відповідність збудованого об’єкта, контролює правильність його ведення — може проводити перевірки будь-якого будівництва в будь-який час вимагати пред’явлення будь-якого виконавчого документа.
ГАСП має право зупиняти будівництво, штрафувати, порушувати кримінальні справи і т. д. Компанія ‘Технічний нагляд’ здійснює повний перелік послуг — допомога у проходженні Інспекції державного Архітектурно-Будівельного Нагляду
Порядок проведення перевірок співробітниками Госархстройнадзора
Заходи з контролю проводяться на підставі розпоряджень (наказів) начальника інспекції.
У розпорядженні (наказі) про проведення заходу з контролю зазначаються інформація наступного змісту:
Наказ (розпорядження) надсилається керівником поштою, факсом, телефонограмою або вручається нарочним у строк за тиждень до початку планових заходів з контролю.
У правовому акті зазначаються дата початку і закінчення заходів з контролю.
Розпорядження (наказ) про проведення заходу з контролю, або його завірена копія, пред’являється посадовим особою, що здійснює захід з контролю, керівнику чи іншій посадовій особі юридичної особи або індивідуального підприємця одночасно зі службовим посвідченням.
Захід з контролю може проводитися тільки тим посадовою особою (особами), яке зазначено в розпорядженні (наказі) про проведення заходу з контролю.
Тривалість заходу з контролю не повинна перевищувати один місяць.
У виняткових випадках, пов’язаних з необхідністю проведення спеціальних досліджень (випробувань), експертиз зі значним обсягом заходів контролю, на підставі мотивованої пропозиції посадової особи, що здійснює захід з контролю, керівником інспекції або його заступником, строк проведення заходу з контролю може бути продовжений, але не більше ніж на один місяць.
З метою перевірки виконання юридичними особами та індивідуальними підприємцями обов’язкових вимог інспекцією в межах своєї компетенції проводять планові заходи з контролю.
Предметом позапланової перевірки є контроль виконання приписів про усунення виявлених порушень, підлягає діяльність юридичної особи або індивідуального підприємця при виявленні в результаті планового заходу з контролю порушень обов’язкових вимог.
Позапланові заходи з контролю проводяться інспекцією так само у випадках:
Звернення, які не дозволяють установити особу, яка звернулася до інспекції, не можуть служити підставою для проведення позапланового заходу з контролю.
Порядок проведення заходів з контролю
За результатами заходу з контролю посадовою особою інспекції, які здійснюють перевірку, складається акт встановленої форми у двох примірниках.
В акті зазначаються:
До акта додаються акти про відбір зразків (проб) продукції, протоколи (висновку) проведених досліджень (випробувань) і експертиз, пояснення посадових осіб інспекції, працівників, на яких покладається відповідальність за порушення обов’язкових вимог, і інші документи або їх копії, пов’язані з результатами заходу з контролю.
Один примірник акта з копіями додатків вручається керівнику юридичної особи або його заступнику і індивідуальному підприємцю або їх представникам під розписку або направляється засобами поштового зв’язку з повідомленням про вручення, яке долучається до примірника акта, що залишився у справі органу державного контролю (нагляду).
У разі виявлення в результаті заходу з контролю адміністративного правопорушення посадовою особою інспекції складається протокол у порядку, встановленому законодавством Російської Федерації про адміністративні правопорушення, та даються розпорядження про усунення виявлених порушень.
Юридичні особи та індивідуальні підприємці ведуть журнал виробництва робіт, журнал авторського нагляду.
У журналі обліку заходів з контролю посадовою особою органу державного контролю (нагляду) проводиться запис від проведеному заході контролю, який містить відомості про найменування інспекції, дату, час проведення заходу з контролю, про правові підстави, цілі, завдання і предмет заходи з контролю, про виявлені порушення, про складених протоколах про адміністративні правопорушення та щодо виданих приписах, а також зазначаються прізвище, ім’я, по батькові, посада особи (осіб), яка здійснила захід з контролю та його (їх) підпис.
Журнал обліку контролю повинен бути прошитий, пронумерований та засвідчений печаткою юридичної особи або індивідуального підприємця.
При відсутності журналу обліку контролю в акті, який складається за результатами проведеного заходу з контролю, робиться відповідна запис.
Державний будівельний нагляд здійснюється у всіх випадках за винятком:
1) окремо розташовані житлові будинки з кількістю поверхів не більше ніж три, призначені для проживання однієї сім’ї (об’єкти індивідуального житлового будівництва);
2) житлові будинки з кількістю поверхів не більше ніж три, що складаються з декількох блоків, кількість яких не перевищує десять, і кожен з яких призначений для проживання однієї сім’ї, що має спільну стіну (спільні стіни) без отворів з сусіднім блоком або сусідніми блоками, розташований на окремій земельній ділянці і має вихід на територію загального користування (житлові будинки блокованої забудови);
3) багатоквартирні будинки з кількістю поверхів не більше ніж три, складаються з однієї або декількох блок-секцій, кількість яких не перевищує чотири, в кожній з яких знаходяться кілька квартир та приміщення загального користування, і кожна з яких має окремий під’їзд з виходом на територію загального користування;
4) окремі об’єкти капітального будівництва з кількістю поверхів не більше ніж два, загальна площа яких становить не більше ніж 1500 квадратних метрів і які не призначені для проживання громадян та здійснення виробничої діяльності;
5) окремі об’єкти капітального будівництва з кількістю поверхів не більше ніж два, загальна площа яких становить не більше ніж 1500 квадратних метрів, які призначені для здійснення виробничої діяльності та для яких не вимагається встановлення санітарно-захисних зон або для яких у межах меж земельних ділянок, на яких розташовані такі об’єкти, потрібно встановлення санітарно-захисних зон;
6) проектна документація таких об’єктів є типовий або повторного застосування.
Державна експертиза проектної документації не проводиться у разі, якщо для будівництва, реконструкції, капітального ремонту не вимагається отримання дозволу на будівництво, а саме:
- будівництво гаража на земельній ділянці, наданій фізичній особі, або будівництво на земельній ділянці, наданій для ведення садівництва, дачного господарства;
- будівництво, реконструкція об’єктів, які не є об’єктами капітального будівництва (кіосків, навісів та інших);
- будівництво на земельній ділянці будівель і споруд допоміжного використання (гараж, сарай, баня);
- зміни об’єктів капітального будівництва та (або) їх частин, якщо такі зміни не зачіпають конструктивні і інші характеристики надійності та безпеки, не порушують права третіх осіб і не перевищують граничні параметри дозволеного будівництва, реконструкції, встановлені містобудівним регламентом;
- інших випадках, якщо згідно з цим Кодексом, законодавством суб’єктів Російської Федерації про містобудівної діяльності отримання дозволу на будівництво не потрібна.
Відповідальність за порушення законодавства у сфері будівництва
Відповідальність за порушення законодавства у сфері будівництва встановлюється Кодексом Російської Федерації «Про адміністративні правопорушення».
Джерело:https://1nadzor.ua/gosudarstvennyj-arxitekturno-stroitelnyj-nadzorgasn/
Стаття 54 ГрК РФ. Державний будівельний нагляд
1. Державний будівельний нагляд здійснюється при:
1) будівництво об’єктів капітального будівництва, проектна документація яких підлягає експертизі згідно зі статтею 49 цього Кодексу або є модифікованою проектною документацією;
2) реконструкції об’єктів капітального будівництва, у тому числі при проведенні робіт по збереженню об’єктів культурної спадщини, що зачіпають конструктивні і інші характеристики надійності та безпеки таких об’єктів, якщо проектна документація на здійснення реконструкції об’єктів капітального будівництва, у тому числі зазначених робіт зі збереження об’єктів культурної спадщини, підлягає експертизі згідно зі статтею 49 цього Кодексу.
2. Предметом державного будівельного нагляду є перевірка:
1) відповідності виконання робіт і застосовуваних будівельних матеріалів у процесі будівництва, реконструкції об’єкта капітального будівництва, а також результатів таких робіт вимогам технічних регламентів, проектної документації, в тому числі вимогам енергетичної ефективності та вимогам оснащеності об’єкта капітального будівництва приладами обліку використовуваних енергетичних ресурсів;
2) наявності дозволу на будівництво;
3) виконання вимог, встановлених частинами 2, 3 і 3.1 статті 52 цього Кодексу.
3. Державний будівельний нагляд здійснюється федеральним органом виконавчої влади, уповноваженим на здійснення федерального державного будівельного нагляду, при будівництві, реконструкції всіх об’єктів, зазначених у пункті 5.1 статті 6 цього Кодексу, якщо інше не встановлено Федеральним законом про введення в дію цього Кодексу.
3.1. Федеральний державний будівельний нагляд при будівництві, реконструкції об’єктів оборони може здійснюватися іншими федеральними органами виконавчої влади, уповноваженими на здійснення федерального державного будівельного нагляду указом Президента Російської Федерації.
Державний будівельний нагляд при будівництві, реконструкції об’єктів у виключній економічній зоні Російської Федерації, на континентальному шельфі Російської Федерації, у внутрішніх морських водах, в територіальному море Російської Федерації, на землях особливо охоронюваних природних територій може здійснюватися іншими федеральними органами виконавчої влади, уповноваженими на здійснення державного будівельного нагляду указом Президента Російської Федерації і (або) нормативним правовим актом Уряду Російської Федерації.
3.2. Федеральний державний будівельний нагляд при будівництві, реконструкції об’єктів федеральних ядерних організацій здійснюється уповноваженою організацією, що здійснює державне управління використанням атомної енергії та державне управління при здійсненні діяльності, пов’язаної з розробленням, виготовленням, утилізацією ядерної зброї і ядерних енергетичних установок військового призначення.
4. Державний будівельний нагляд здійснюється органами виконавчої влади суб’єктів Російської Федерації, уповноваженими на здійснення регіонального державного будівельного нагляду за будівництвом, реконструкцією інших, крім зазначених у частині 3 цієї статті, об’єктів капітального будівництва, якщо при їх будівництві, реконструкції передбачено здійснення регіонального державного будівельного нагляду.
5. До відносин, пов’язаних зі здійсненням державного будівельного нагляду, організацією та проведенням перевірок юридичних осіб, індивідуальних підприємців, застосовуються положення Федерального закону від 26 грудня 2008 року N 294-ФЗ «ПРО захист прав юридичних осіб і індивідуальних підприємців при здійсненні державного контролю (нагляду) і муніципального контролю» з урахуванням таких особливостей організації та проведення перевірок:
1) перевірки проводяться без формування щорічного плану проведення планових перевірок;
2) перевірки проводяться на підставі надійшли до органу державного будівельного нагляду:
а) повідомлення від забудовника (замовника) чи особи, яка здійснює будівництво, спрямованого згідно з частинами 5 та 6 статті 52 цього Кодексу, а також про усунення порушень, про закінчення будівництва;
б) звернень і заяв громадян, у тому числі індивідуальних підприємців, юридичних осіб, включаючи сповіщення, які подаються особами, що здійснюють будівництво згідно з частиною 3 статті 53 цього Кодексу, інформації від органів державної влади (посадових осіб органу державного нагляду), органів місцевого самоврядування, включаючи сповіщення, які подаються особами, що здійснюють будівництво згідно з частиною 3 статті 53 цього Кодексу, із засобів масової інформації про факти аварії, порушення технічних регламентів, інших нормативних правових актів та проектної документації при виконанні робіт в процесі будівництва, реконструкції об’єкта капітального будівництва, в тому числі порушень обов’язкових вимог до застосовуваних будівельних матеріалів, якщо такі порушення створюють загрозу заподіяння шкоди життю, здоров’ю людей, навколишньому середовищі, безпекою держави, майну фізичних та юридичних осіб, державному або муніципальному майну або спричинили заподіяння такої шкоди;
в) звернень і заяв громадян, у тому числі індивідуальних підприємців, юридичних осіб, інформації від органів державної влади (посадових осіб органу державного нагляду), органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації про факти залучення грошових коштів громадян для пайового будівництва багатоквартирних будинків і (або) інших об’єктів нерухомості в порушення законодавства про участь у пайовому будівництві багатоквартирних будинків і (або) інших об’єктів нерухомості;
3) підставою для проведення перевірки, крім підстави, зазначеної у пункті 1 цієї частини, є:
а) програма перевірок, що розробляється органом державного будівельного нагляду;
б) закінчення строку виконання юридичною особою, індивідуальним підприємцем виданого органом державного будівельного нагляду приписи про усунення виявленого порушення обов’язкових вимог; в) наявність наказу (розпорядження) керівника (заступника керівника) органу державного будівельного нагляду про проведення перевірки, виданого у відповідності з дорученням Президента російської Федерації та Уряду Російської Федерації або на підставі вимоги прокурора про проведення позапланової перевірки в рамках нагляду за виконанням законів по надійшли до органів прокуратури матеріалів і звернень;
4) виїзна перевірка по підставі, зазначеному в підпункті «б» пункту 2 цієї частини, може бути проведена органом державного будівельного нагляду негайно з повідомленням органу прокуратури в порядку, встановленому частиною 12 статті 10 Федерального закону від 26 грудня 2008 року N 294-ФЗ «ПРО захист прав юридичних осіб і індивідуальних підприємців при здійсненні державного контролю (нагляду) і муніципального контролю»;
5) попереднє повідомлення юридичної особи, індивідуального підприємця про проведення виїзної перевірки з підстави, зазначеному в підпункті «б» пункту 2 цієї частини, не вимагається;
6) в наказі (розпорядженні) органу державного будівельного нагляду про призначення перевірки, в акті перевірки додатково зазначаються найменування і місце знаходження об’єкта капітального будівництва, щодо якого відповідно планується проведення заходів щодо контролю і фактично були проведені зазначені заходи.
6. За результатами проведеної перевірки органом державного будівельного нагляду складається акт, який є підставою для видачі особі, яка здійснює будівництво, приписи про усунення виявлених порушень.
У приписі зазначаються вид порушення, посилання на нормативний правовий акт, технічний регламент, проектну документацію, вимоги яких порушені, а також встановлюється термін усунення виявлених порушень.
Припинення будівництва, реконструкції об’єкта капітального будівництва на вказаний термін здійснюється в порядку, встановленому законодавством Російської Федерації.
7. Не допускається здійснення інших видів державного нагляду при будівництві, реконструкції об’єктів капітального будівництва, крім державного будівельного нагляду, передбаченого цим Кодексом, а також федерального державного екологічного нагляду щодо об’єктів, будівництво, реконструкція яких здійснюються у виключній економічній зоні Російської Федерації, на континентальному шельфі Російської Федерації, у внутрішніх морських водах, в територіальному море Російської Федерації, на землях особливо охоронюваних природних територій, на штучних земельних ділянках на водних об’єктах, і державного нагляду за станом, утриманням, збереженням, використанням, популяризацією та державною охороною об’єктів культурної спадщини при проведенні робіт по збереженню об’єктів культурної спадщини, і при будівництві, реконструкції об’єктів капітального будівництва, що належать згідно із законодавством в області охорони навколишнього середовища до об’єктів I категорії.
8. Порядок здійснення державного будівельного нагляду встановлюється Урядом Російської Федерації.
Джерело:http://grkodeksrf.ua/gl-6/st-54-grk-rf