
Чоловіки, які мешкають в місті, все частіше змінюють великі та потужні машини на такі моделі, які ми звикли називати «жіночими». У розмові з чоловіками, водіями автомалюток, з’ясувалося, чому вони це роблять і чи їм це подобається. Зауважимо, що більшість водіїв уникали відповіді, мовляв, опинилися в «жіночому» автомобільчику зовсім випадково. Проте були й ті, хто пояснив свій вибір раціональними причинами. А їх досить багато вступайте і ви у клуб любителей міні авто, звертайтеся за посиланням https://smartclub.org.ua та дізнавайтеся докладніше.
При покупці автомобіля велике значення має фактор порівняння з попередньою моделлю. Наприклад Іван після продажу ВАЗ-2109 придбав іномарку Toyota Platz – і дуже задоволений своєю покупкою: «Машина не ламається, повнопривідна, на механіці, має хорошу прохідність, економно витрачає паливо. А ще їй керую не лише я, а й моя дружина».
У 24-річного маркетолога Олексія, власника Honda Fit, свій погляд на ситуацію: «Поки молоді, хочеться і на пляж, і на природу, дівчат покатати, перед ровесниками помалюватися. Іноді, звичайно, є бажання взяти батьківську машину чи свою невелику продати, обміняти на щось молодше. Але все це несерйозно. Замислюєшся, що за нею потрібен постійний догляд, стежити, слухати, де що стукає, і розумієш, що тобі це не потрібне – багато клопотів занадто. Я ось затонувався, і вже виглядає крутішим, ніж було».
І все-таки – наскільки важливим є розмір автомобіля для чоловіка? Адже, нагадуємо, більшість чоловіків, водіїв «жіночих» моделей авто уникали зустрічі з кореспондентами VN.ru, категорично відмовляючись відповідати на питання про вибір автомобіля.
«У тому факті, що деякі чоловіки соромляться свого маленького автомобіля, немає нічого дивного. Чоловікам взагалі властиво соромитися маленького, – каже новосибірський психоаналітик Тетяна Вознесенська. – Чоловічий світ фалократичний, а отже, суворі закони розміру та кількості є у ньому визначальними. Чоловіча сила виявляється у кількісних величинах: хто має більше фізична сила, інтелект, влада, капітал чи автомобіль. Все це атрибути приналежності до чоловічого світу. Крім, власне, розмірів автомобіля, є ще показники його технічної досконалості та переваги, наприклад потужність та кінські сили. Це з одного боку. З іншого, сучасний суб’єкт одержимий своїм тілом, і автомобіль служить його продовженням, удосконаленням. Суб’єкт підставляє погляду іншого як своє тіло, досконалістю якого він так стурбований, а й свій автомобіль. І тут розмір та технічні показники теж мають вагу. Автомобіль постає як якийсь гаджет, який робить свого власника в очах іншого кимось іншим, покращеним. Автовиробники це знають, тому в лінійці майже всіх світових марок є великі моделі, а нові моделі вже котрий рік виходять більше за своїх попередників».
Зростаюча популярність машин класу А (і, звичайно ж, В) в російських мегаполісах – тенденція, що устала. Про це кажуть самі учасники ринку. «Чоловіки у всьому світі, і Росії, зокрема, стали спокійніше ставитися до автомобілів малого класу, – розповідає менеджер з маркетингу та реклами дилерського центру BMW компанії «ЕлітАвто Сибір» Олексій Шершньов. – Наприклад, у преміальному сегменті особливе місце займає марка MINI – ці автомобілі обирають чоловіки, представники «креативного класу», люди творчих професій, рекламного бізнесу, які люблять виділятися тощо. Ці чоловіки вибирають автомобілі MINI Cooper, що відповідають стилю їхньої поведінки – яскраві авто, на які люди звертають увагу».
На думку Олексія Шершньова, в масових сегментах і особливо на вторинному ринку автомобілі вибирають за логікою ціноутворення, де все залежить від купівельної спроможності – причини вибору моделей машин класу А (і навіть В).
«Однак йде розвиток суспільства, і, можливо, розмір автомобіля вже не має такого значення, як раніше, а людину більше хвилює, скільки палива споживає машина, – пояснює Олексій Шершньов. – Зростають міста, зростає їхнє населення, і люди частіше вибирають автомобілі меншого класу, щоб спритніше припаркуватися в центрі міста».

















