Ваш регіон визначився як: київ
Час читання:~4хв. Також хочемо вам порекомендувати ТЕКСТ.
Як відомо, кожен покупець звертає увагу на ціну товару. Особливо це стосується покупок в інтернеті: за статистикою 80% покупців вважають вартість товару одним з найважливіших критеріїв при виборі місця покупки. Тому, інтернет-магазинам необхідно приділяти особливу увагу цьому питанню і регулярно здійснювати моніторинг цін конкурентів, щоб розуміти, наскільки адекватні по відношенню до ринку ціни вони виставляють на власні товари, що продаються.
Моніторинг цін конкурентів-це один з основних маркетингових інструментів будь-якої компанії, що продає. Аналізуючи дані моніторингу можна дізнатися яку вартість товарів виставляють в даний час найближчі конкуренти. Надалі ця інформація активно використовується при розробці власної цінової політики компанії.
Перш за все необхідно визначитися з власним активним асортиментом товарів. Наприклад, якщо в інтернет-магазині продається 10000 товарів, то активний асортимент як правило становитиме 10 – 15 відсотків від загальної кількості. Це ті товари, які продаються частіше за інших, на які є можливість дати покупцям конкурентоспроможні ціни і які фактично є «паровозом» для здійснення клієнтом додаткових покупок. Ці ж товари потрібно використовувати для залучення покупця на сайт інтернет-магазину за допомогою контекстної реклами, соціальних мереж і розміщення на маркетплейсах – наприклад на яндекс.маркет.
Таким чином, аналізуючи співвідношення власних цін на активний асортимент і ціни на ринку, можна легко визначити найближчих конкурентів і надалі орієнтуватися на їх цінові пропозиції у власній стратегії торгівлі.
Найпростішим і доступним способом моніторингу є ручний обхід маркетплейсів і сайтів конкурентів. Але основним недоліком такого методу є його трудомісткість: якщо на сайті представлено 300 – 500 товарів, то даний спосіб цілком застосуємо. Якщо ж, кількість товарних пропозицій вимірюється тисячами або десятками тисяч, то даний варіант абсолютно не прийнятний і необхідно застосовувати інструменти для автоматизації процесу.
Для автоматизації процесу моніторингу цін конкурентів можна звернутися до відповідних інтернет-сервісів, що надають такі послуги. У цьому випадку процес отримання необхідних даних буде відбуватися швидко і як правило якість даних буде досить хорошим. Але є і мінуси. Вартість отримання цих даних, особливо при великих обсягах інформації, може бути досить високою. І отримані дані треба надалі оперативно обробити і використовувати. А сервіси моніторингу, в переважній більшості, не надають можливості інтеграції з інформаційною системою клієнта. У підсумку, виходить, що на обробку даних моніторингу, за кількома десятками тисяч позицій, трудовитрати будуть порівнянні з варіантом ручного складання інформації.
Взагалі при розробці будь-якого проекту автоматизації рекомендується дотримуватися принципу використання мінімуму різних систем. Чим більше інформаційних систем використовується в компанії, тим більша кількість міграцій даних доводиться налаштовувати, що призводить до зниження стійкості і збільшення вартості володіння всією it-системою в цілому. Хорошим рішенням для автоматизації процесів моніторингу цін конкурентів і ціноутворення буде система біт.інтернет-магазин, в якій всі необхідні модулі об’єднані в одній програмі. Рішення біт.інтернет-магазин розроблено компанією ols.ru (дочірній підрозділ компанії перший біт), на базі популярного програмного рішення фірми 1с – 1с:управління торгівлею, з яким, як правило, знайоме більшість продають організацій.
За здійснення процесу моніторингу в системі відповідає спеціальний модуль – “моніторинг конкурентів”, який автоматично збирає дані, за обраними групами товарів або окремими товарними позиціями, з яндекс.маркет і заздалегідь визначених сайтів конкурентів. Вся отримана інформація зберігається в інформаційній базі і відразу може бути використана для аналізу і переоцінки власного товарного асортименту. І оскільки система є “коробковим” рішенням періодичні платежі за використання і будь-які обмеження на обсяги одержуваних і оброблюваних даних відсутні.
Робоче вікно модуля “моніторинг конкурентів”
Після того як отримані дані моніторингу цін конкурентів можна переходити до їх обробки і використання в процесі переоцінки власних товарів. Для цього в системі біт.інтернет-магазин призначений модуль»ціноутворення”. Модуль дозволяє проводити динамічну переоцінку обраних груп товарів або окремих товарних позицій по практично будь-яким ціновим стратегіям. Для створення стратегій можна використовувати такі дані, як: ціни конкурентів, закупівельні ціни, запланована маржинальність продажів, наявність товарів у конкурентів, мрц і ррц, та інші. Модуль, як в іншому і вся система, спроектований таким чином, що всі необхідні настройки легко робляться в режимі користувача і не вимагають втручання програмістів.
Робоче вікно модуля «ціноутворення»
Так само роботу системи можна налаштувати з використанням розкладу, що дозволяє обробляти до 90% інформації без участі користувачів. Приклад: система моніторингу в нічний час зібрала всю необхідну інформацію, а модуль ціноутворення з ранку виконав переоцінку по потрібних товарах, і далі вся інформація за новими цінами автоматично вивантажилася на сайт інтернет-магазину і використовувані маркетплейси. Відповідальному за дані процеси співробітнику залишається тільки проаналізувати і виправити виниклі відхилення.
Впровадження в інтернет-магазині подібних систем автоматизації забезпечує оперативну підтримку оптимальних цін на активний товарний асортимент компанії і як наслідок дає збільшення кількості клієнтів і продажів від 10 до 30 відсотків. Значно скорочуються трудовитрати на виконання процесів моніторингу цін конкурентів і ціноутворення, що в свою чергу дозволяє скоротити витрати на додатковий персонал. І звичайно підвищується загальна задоволеність клієнтів інтернет-магазину, що знову ж таки веде до додаткових продажів і підвищення прибутковості підприємства.
Детальніше про програму біт.інтернет-магазин
Сподобалася стаття? поділіться з друзями!
Немає часу читати? надішлемо вам на пошту!
Замовити допомогу фахівця 1с
Читайте також
03.12.2021
московські школярі пройшли стажування в першому біті
01.12.2021
як відпочиваємо в грудні 2021 року?
17.11.2021
автоматизація компаній фарміндустрії: запрошуємо на онлайн-форум 9 грудня
17.11.2021
встигніть заощадити 23% і придбати послуги за старою ціною до кінця 2021 року!
03.11.2021
локдаун за рахунок бітрікс24
Будь в курсі!
Підписатися на розсилку від компанії “перший біт”.
Встигніть заощадити 23% і придбати послуги за старою ціною до кінця 2021 року!
замовити дзвінок