Не кожен може дозволити собі мати в домашній майстерні токарний верстат по металу. Але при виникненні необхідності в шківі на вал електродвигуна або для інших цілей, його можна зробити і без токарного верстата, користуючись лише універсальними ручними інструментами і, володіючи деякими навичками роботи з ними.
Знадобиться
Матеріали:
- електродвигун з діаметром валу 22 мм;
- сталева смуга 8×100 мм;
- металева втулка з внутрішнім діаметром 20 мм;
- стопорний болт;
- відрізок круглої сталевої труби з внутрішнім діаметром 96 мм.
Інструменти: болгарка, закріплена на масивній дерев’яній дошці, наждачний папір, свердлильний верстат, дриль, зварювальний апарат та ін.
Зварювальні електроди широкого призначення на аліекспресс зі знижкою-http://alii.pub / 606j2h
Процес виготовлення шківа для вала електродвигуна
Оскільки внутрішній діаметр втулки на 2 мм менше діаметра вала, його потрібно проточити. Для цього використовуємо болгарку, міцно і жорстко закріплену до масивної дерев’яній дошці за допомогою болта.
Включаємо електродвигун і болгарку, при цьому вал мотора і диск інструменту повинні обертатися назустріч один одному. Злегка притискаючи диск до валу, здійснюємо болгаркою зворотно-поступальні рухи уздовж вала. В результаті буде відбуватися знімання металу, тобто обточування вала. Шліфування виконуємо наждачним папером.
У втулці свердлимо поперечний отвір, нарізаємо за допомогою дрилі і мітчика різьблення і вкручуємо стопорний болт до упору в вал.
Оскільки кінець втулки закруглений, піддаємо його торцюванні тієї ж болгаркою і шліфуємо наждачкою, закріпленої на плоскому тримачі.
В смузі 8×100 мм корончатым свердлом виконуємо отвір діаметром 40 мм і симетрично отвору відрізаємо від смуги квадрат 100×100 мм.
Переміщаємо квадрат отвором по втулці, поки його зовнішня площина не співпаде з зовнішнім торцем втулки і приварюють там за допомогою зварювання.
Включаємо електродвигун і болгаркою зачищаємо кругової зварювальний шов.
Наносимо на квадрат окружність діаметром 96 мм і болгаркою вчерне формуємо з квадрата коло.
Доводимо діаметр і форму кола тієї ж болгаркою за способом, як до цього обточували втулку. Наявність невеликого биття пояснюється нежорстким закріпленням інструменту.
Напресовуємо відрізок труби на фланець і виставляємо його, мінімізуючи биття.
Знімаємо шків з валу, приварюємо трубу до фланця і зайву частину по довжині відрізаємо.
Знову закріплюємо шків на валу, включаємо електродвигун, торцюємо кінцеві площині і обточуємо циліндричну поверхню.
Шків повністю готовий до роботи.